شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ |۲۷ محرم ۱۴۴۶ | Aug 3, 2024
استاندار گیلان

حوزه/ استاندار گیلان بر لزوم تولید محتوای فرهنگی بر اساس سیره و زندگی نامه شهدا و انتقال این معارف به نسل جدید تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، اسدالله عباسی طی سخنانی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه ابراز داشت: سردار شهید سلیمانی، شهدای خدمت شهید رئیسی همراهانش و شهید اسماعیل هنیه هدفشان تعالی دین اسلام و شکست رژیم صهیونیستی بوده است.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم در جهت توسعه موزه دفاع مقدس در گیلان گفت: از جنبه حقیقی وظیفه ما ادای دین به شهدا است زیرا هر آنچه در کشور داریم از شهدا و امام شهدا است.

وی با تأکید بر بازگو کردن دلاوری‌های رزمندگان اسلام در طول بیش از چهار دهه اخیر افزود: رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول تاریخ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورا و فداکاری‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت در روز عاشورا است.

عباسی، نقش جهاد تبیین در توسعه فرهنگ شهادت در بین نسل جدید را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: نسل‌های حال و آینده باید به ارزش‌های شهدا، امام شهدا توجه کنند و این امر بدون جهاد تبیین و بازگو کردن رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تحقق نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ جهادی شهدا به نسل جدید یک ضرورت است، افزود: به عمق راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بیشتر توجه شود و در مراسم یادواره شهدا باید به جوانان و نسل جدید دعوتنامه داده و آنان به چنین مراسم‌های سوق دهیم،

استاندار گیلان با تأکید بر این که وظیفه حفظ نشر و آثار ارزش‌های دفاع مقدس انتشار خاطرات والدین شهدا و تولید محتوای فرهنگی با همکاری دیگر نهادهای مرتبط با همین امر است، گفت: به لطف الهی مردم و مسؤولان در طول ۴۵ سال گذشته همواره از شهدا پیروی کردند و با توکل به شهدا و امام شهدا بر مشکلات و فتنه‌های متعدد فائق آمدند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) برای احیای اسلام، انقلاب اسلامی را پایه‌ریزی کرد زیرا عزت اسلام و ملت ایران در دوران ستم شاهی در حال نابودی بود و این‌چنین بعد از ۱۴۰۰ سال و از قیام امام حسین، سرانجام در سال ۵۷ اسلام بر کفر پیروز شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha